Bantuan Kecemasan untuk Umat Islam Rohingya di Kem Pelarian

Bantuan Kecemasan untuk Umat Islam Rohingya di Kem Pelarian


TERUSKAN MEMBACA, JIKA ANDA MAHU

MENGUBAH NASIB HIDUP ANDA 


Adakah anda mengalami masalah-masalah ini ?

- Duit selalu tak cukup dan membuatkan anda sentiasa resah.

- Hutang keliling pinggang dan hidup susah.

- Ada bisnes pula , lingkup dan musnah.

- Ahli keluarga sering sakit dan ditimpa musibah.

- Bila ada duit pula, hati selalu tak tenang dan keluh kesah.


  Pernah tak terfikir , mengapa kita diuji semua ini ?


 Boleh jadi kerana rezeki kita tersekat, sempit dan tidak berkat.

.

Persoalannya, bagaimana nak selesaikan masalah ini
dan luaskan rezeki ?

Kami nak SHARE SATU RAHSIA untuk meluaskan rezeki.

.

Apa dia tu?

.

Jom Kita hayati Firman Allah dibawah :


وَمَنْ قُدِرَ عَلَيْهِ رِزْقُهُ فَلْيُنْفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ 

 لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا مَا آتَاهَا ۚ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرًا


Dan orang yang disempitkan rezekinya hendaklah memberi nafkah (BERSEDEKAH) dari harta yang diberikan Allah kepadanya. Allah tidak memikulkan beban kepada seseorang melainkan sekedar apa yang Allah berikan kepadanya. Allah kelak akan memberikan kelapangan sesudah kesempitan.

.

Ya. Bagi yang ditimpa musibah dan sempit rezekinya, maka bersedekahlah. Dan percayalah janji Allah bahawa dengan bersedekah, Allah akan memberikan kelapangan rezeki. 

.

Ya. Ini lah janji Allah. Dan bukan sekadar dapat melapangkan rezeki di dunia, bahkan mendapat ganjaran yang luar biasa daripada Allah berkat dari sedekah.

Jom dengarkan dalil ini.

.


وَأَنْفِقُوا مِنْ مَا رَزَقْنَاكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ

فَيَقُولَ رَبِّ لَوْلَا أَخَّرْتَنِي إِلَى أَجَلٍ قَرِيبٍ فَأَصَّدَّقَ وَأَكُنْ مِنَ الصَّالِحِينَ

"Dan infakkanlah sebagian dari apa yang telah Kami berikan kepadamu sebelum kematian datang kepada salah seorang di antara kamu; lalu dia berkata (menyesali), "Ya Tuhanku, sekiranya Engkau berkenan menunda (kematian)ku sedikit waktu lagi, maka aku dapat BERSEDEKAH dan aku akan termasuk orang-orang yang saleh.”

(QS. Al-Munafiqun: 10)



Haaa.. Nampak tak.. Betapa amalan ni sangat hebat sampai orang yang dah mati pun bila diberi peluang hidup balik dia nak buat amalan SEDEKAH
.
Kenapa orang mati tu sebut SEDEKAH ?  Kenapa tak sebut amalan lain macam puasa, solat dan banyak lagi. Kata ulama, orang mati tu dah nampak bahawa sedekah ni ada banyak kelebihan luar biasa yang tiada pada amalan lain. Kalau orang dah mati pun nak rebut pahala bersedekah, maka kita yang masih hidup ini mestilah lagi perlukan ganjaran sedekat tu.




Bagaimana untuk tahu sedekah yang diberikan benar benar sampai?

Jangan risau, Alhamdulillah setakat ini semua pakej bantuan ini telah berjaya disampaikan dan dikongsikan semua gambarnya kepada penderma melalui facebook kami. Bahkan kami siap buat facebook live untuk tunjukkan semua proses penyampaian barang bantuan. Bahkan , Serantau Muslim juga telah mendapat beberapa pengiktirafan daripada pihak berautoriti seperti Majlis Keselamatan Negara, Polis Di Raja Malaysia dan beberapa Mufti Mufti di Malaysia. Apapun, Niat kita jelas, untuk menyelamatkan seramai mungkin jiwa yang tidak berdosa. 

.

Percayalah, WANG RINGGIT yang tuan puan sumbangkan ini sama sekali tidak pernah menyusutkan harta tuan puan, sebaliknya akan digantikan dengan beratus kali ganda. Dan lagi banyak yang anda sumbangkan, lagi banyak pulangan yang anda dapat. Inilah pelaburan yang tidak pernah merugikan, bagi orang orang yang percaya kepada janji Allah.

.

INFO PENTING Kami juga telah buat satu link mudah untuk tuan puan bersedekah dengan mudah. 
Hanya tekan sahaja link ini dan tuan puan boleh berhubung terus dengan
 pegawai kami.

Ini link nya  +60108659407 .

.

Tuan puan boleh menyumbang seberapa jumlah yang tuan puan mahukan ke akaun berikut:

PERTUBUHAN KEBAJIKAN SERANTAU MUSLIM

5641 0042 1083

Maybank Islamik

SWIFT CODE : MBBEMYKL 

Mohon maklumkan sebarang transaksi kepada +60108659407 ataupun email kepada admin@smuslim.com untuk tujuan rekod. 
.

Harapan kami besar, supaya lebih ramai yang bersedekah kepada mereka yang amat memerlukan . Insya Allah ganjaran pahala yang besar menanti tuan puan. InsyaAllah Aamiin.


Terima kasih sekali lagi dari kami di SERANTAU MUSLIM.


Sedekah? Serantau Muslim


Perhatian! Sila lengkapkan borang di bawah.

Ruangan yang wajib diisi

BUTIRAN PEMBELIAN

Produk Kuantiti Harga (RM)
Wakaf Madrasah Tahfiz Integrasi As-Siddiq Serantau Muslim (Rm100 Per Lot)
Wakaf Sekolah Rohingya di Jammu Kashmir, India (RM 50 per Lot)
Wakaf Pembinaan Masjid ( RM 100 per lot)
Wakaf Rumah Shelter ( RM 1,000 sebuah )
Wakaf Telaga dan Pam Air (RM 1600 seunit )
Kempen RM10
Pakej Makanan ( RM 100 per pax )
JUMLAH
JUMLAH KESELURUHAN (RM)
Caj Pengendalian (RM)

BUTIRAN PELANGGAN

Log Masuk atau
Boleh letakkan sebanyak hajat supaya pihak kami dapat sama sama doakan agar Allah makbulkan hajat tuan puan.

Butiran Pembayaran

Sila lakukan bayaran berjumlah RM ke akaun bank pilihan anda di bawah.

  • Anda mesti memasukkan emel admin@smuslim.com di ruangan emel semasa melakukan transaksi menerusi Perbankan Internet.
  • Anda mesti mengambil dan memuat naik gambar bukti pembayaran jika anda melakukan transaksi menerusi Mesin Deposit Tunai.
PenamaPERTUBUHAN KEBAJIKAN SERANTAU MUSLIM
No. Akaun564100421083
Buka Maybank2u  
PenamaSOUTH EAST ASIAN REGIONAL ASSEMBLY OF MUSLIM YOUTH
No. Akaun08086020134552
Buka Bank Islam IB  


Maklumat Peniaga

PERTUBUHAN KEBAJIKAN SERANTAU MUSLIM
admin@smuslim.com
+60194505360